Kämpervann või matkakaubik

Kas ehitada või mitte, see on küsimus ?

2.5 diisel 96 kW

Volkswagen Transporter Kasten

541000 läbisõit

Taustauuring

Proovisõidul sõitis auto hästi, ainuke asi, mida mina märkasin oli, et teine käik käib halvasti sisse

Sõiduk müüdi osta.ee kaudu kiirabi poolt murega, et linnas sõites kuumeneb üle ja pole sõiduvõimeline. Uurisin müügimehelt, mis autoga varem on tehtud, müügimees ütles, et vahetas aku ja kontrollis kõik kaitsmed, vahetas ventika kaitsme ja peale seda läks kohe käima. Müügiplatsil eemaldati punased kleepsud ja alarmsõiduki vilkurid ja sireen.

Müügieelne ülevaatus tuvastas: pidurivooliku kate katki, eemaldada tagumised ülemised suunatuled, tagurpidikäigu tuli ja veel mingi kate kuskil ratta juures oli lahti. Suurt õlileket näha ei olnud, üksik tilk oli. Roostet polnud. Ja mõned asjad olevat juba uued pandud.

Ja nüüd kõige täpsem info otse minu kõige tähtsamalt inimeselt selles loos, automehaanik vaatas korralikult üle

                 Hei. Tegin põhjaliku kontrolli. 
                 Ülevaatuse vana vist jooksis auto alt läbi. 
                 Vaja vahetada esimene parem vedru, see pooleks,koliseb hirmsasti. 
                 Pidurid tuimad, vaja vahetada klotsid. 
                 Esimene vasak šarniir vaja vahetada, tolmukumm sel katki. 
                 Tag käigu tuled korda teha. Tag suunakad eemaldada. Mootori egri vaakumvoolik oli katki, tegin juba korda. 
                 Esimene parem pidurivoolik vahetada. 
                 Esimene parem veovõlli kummi klamber oli katki, panin uue. 
                 Esimesed stabika puksid lõtkuga, tuleb vahetada. 
                 Käsipiduril üks pool ei võta. Sumpa kinnitus katki, vaja veits keevitada. 
                 Tagavara ratas tühi. Lisa udukad ei tööta. 
                 Aga muidu täitsa ok 😀 need suht pisiasjad.
                 Mootor ilus kuiv. Turbo on uus ja katalüsaator ja tagavedrud ka
                 

Tehnilisi nõuandeid foorumist

Tegu on sõitmiseks mu meelest väga mõnusa pajaga, aga omab mõningaid kiiksusid, mis võivad tähelepanu vajada. Esialgu on mõistlik näiteks õlitaset jälgida. Mitte seda, et ära kaoks, vaid seda et juurde ei tekiks. Veepump on tal ploki sisse ehitatud ja kuna sealne tuulutuskanal 99% juhtudel umbes on, siis tihendi rikke korral jõuab jahutusvedelik karterisse. Teine eripära on pumppihustid. Sellest tulenevalt tuleb autol kasutada väga konkreetset õli. Vale õli kasutamine võib lõppeda nukkvõlli kahjustusega. Õige on VW 506.01 (Longlife 2, 0W30). Tihti pannakse VW 507 (Longlife 3), kuna on kättesaadavam, aga tehase poolt mitte soovitatud.

Tol autol ei ole õnneks DPF ehk tahmafiltrit ka, aga EGR süsteemi võiks küll eemaldada ja pimeda ette panna.

"innustuskõne"

                    Selle T5 kiirabiauto remondieelarve enne pikemat sõitu oleks järgnev
                    Vahetada on vaja KINDLASTI:
                
                1. (taastatud) 2-massiline hooratas ja survelaager: 200+50 eurot
                2. Roolivõimendi pump ~80 eur
                3. Generaatori remont: nn. sidur-muhv + uued harjad-laagrid: 80 eur
                4. Turbo taastamine. uus sisu 160 eur
                5. EGR kinni ja ajust välja progemine ning väike ecutuning: mõjub hästi mootori elueale ~ 100 eurot
                6. Terve ring rattalaagrid. 240 eur
                7. Veovõlli otsad. 110 eur
                8. Uued piduriklotsid, kettad. 215 eur + supportite remont komplekt: ca 50 eur
                9. Sharniirid, puksid veerimikus ~80 eur
                
                edit: Kindlad lisakulud igale automatkajale:
                1. min. 95Ah 800A käivitus-põhi soovitavalt Vatra aku ~125 eur 
                    (eeldab ka vastava ampriga generaatori olemas olu. soovitavalt 120A)
                2. UUED REHVID. vahet ei ole, mis rehvid seal hetkel all on. 
                    Igaljuhul jooks uusi rehve + korralik täismõõdus varurehv ning rehviparandus komplekt. 
                    Valida võimalikult väikese rehvimüraga ja veeretakistusega rehvid.... hind: kallis
                3. Led sisevalgustus ~50 eur
                4. Android iOS toega nuti din2 (saab GPS na kasutada) makk: al. 250 eur + head kõlarid ...
                5. 12V ja USB otsasid ei ole kunagi palju.
                6. 220V muundur min 500W ning lisa nn. vabaaja aku: 105Ah 150 eurot
                
                
                ehk esialgne kohustuslik kulu ainult osadele on ~1365 eurot 
                siia ei ole arvestatud tööraha kui ise teha ei oska ca 600 eurot.
                
                Tegelikult oleks selline eelarve igale suvalisele kuni T5 transporterile, mis toodetud enne 2009 aastat.
                Kuna konkreetsel juhul on mootoriplokk ka 500k ära sõitnud, 
                siis mina vaataks sinna karu kõhtu ka sisse. hooldusremont ilmselt 1000 eurot juurde.
                
                Räägin värskelt omast kogemustest: 
viide allikale